Кожны чуў пра хіп-хоп, а вось як танчыць хаўс, ведае не кожны, нягледзячы на тое, што гэтую музыку цяпер круцяць у кожным клубе. Хутчэй за ўсё, табе ўжо неаднойчы трапляліся тутэйшыя хаўс-танцоры, якіх лёгка заўважыць па мудрагелістых і энергічных рухах ног, якія спалучаюцца з расслабленым і плаўным грувам у корпусе.
Мы завіталі на двухдзённы хаўс-фэст Body Talk, дзе сустрэліся з Дашай Косткінай, арганізатаркай івэнту. Даша, пад танцавальнай мянушкай Jigaboo, мае прамое дачыненне да развіцця беларускага хаўсу, з якім пазнаёмілася яшчэ ў 2007 годзе. Яна шмат вандравала, вывучала тэатр у Англіі, а цяпер зноў у Менску. «У хаўсе нічога новага няма, але ён стварае асаблівае адчуванне музыкі, пад якую адаптоўваюцца рухі. Грув, баўнс – яны ўжо там, – кажа танцорка. – Гэты танец увабраў у сябе шмат культур і напрамкаў: капаэйра, лацінаамерыканскія танцы, брэйкінг, хіп-хоп, вог – усё дзякуючы сваёй разняволенай атмасферы. У месцах, дзе танчылі хіп-хоп, было жорстка, таму тыя, хто прагнуў свабоды, далучаўся да хаўсу».
«Гэты танец увабраў у сябе шмат культур і напрамкаў: капаэйра, лацінаамерыканскія танцы, брэйкінг, хіп-хоп, вог»
У першы дзень на Body Talk свае скілы дэманстравалі мясцовыя хаўс-танцоры. Увесь вечар і да ночы яны шчодра арашалі залу сваім потам. Адбор самых лепшых праходзіў у фармаце сайфер (cypher), калі танцор выходзіць у цэнтр кола, каб запаліць танцпляц, з першымі бітамі качаючы праз сваё цела танец, супернікі глядзяць яму ў вочы і кідаюць выклік, задзіраючыся, як бойкія, але грацыёзныя пеўні.
Галоўным і адзіным суддзёй стаў госць з Лондана Frankie J, Даша пасябравала з ім падчас вучобы ў Англіі: «Я бачыла, як ён расце ў сваім майстэрстве. Яго ўзровень за пяць год нашага знаёмства значна вырас, цяпер яго паважаюць у танцавальных колах па ўсім свеце. Мы пазнаёміліся ў вольнай прасторы ў Лондане, дзе танцоры маглі бясплатна трэніцца. У Англіі наогул колькасць хаўс-тусовак і дыджэяў зашкальвае. Там танчаць усе і неабавязкова называюць сябе танцорам. Англійскія клубы настолькі перапоўнены, што да чацвёртай раніцы можна стаяць на месцы і рабіць хіба што адзін ту-стэп. Настолькі цесна!»
«Там любяць музыку і разбіраюцца ў ёй. Людзі ходзяць на вечарыны па музыку, – працягвае яна. – Не напіцца, накурыцца ці патусавацца – яны ходзяць слухаць. Вось гэта чапляе. Мне падаецца, Менск патроху таксама рухаецца ў гэтым кірунку».
З сусветных танцораў Дашу асабліва натхняюць Brian Green, Future і Ejoe Wilson. «У нашых клубах deep house не вельмі распаўсюджаны, але з беларускіх дыджэяў, якія мне асабліва падабаюцца, гэта ЦУД (ён задаваў біт на Body Talk), Fitzzgerald і Вова Патапенка. З сусветных хаўс-музыкаў – Theo Parrish, Kerri Chandler, Fred Everything, Bodhisattva, Julian Gomez».
«Людзі ходзяць на вечарыны па музыку. Не напіцца, накурыцца ці патусавацца – яны ходзяць слухаць»
Лёшу aka Дарожка 2, які быў МС на івэнце і сваімі жартамі і досціпамі ствараў тую самую атмасферу хаўсу, можна аднесці да апошняй хвалі беларускага руху. Напаследак мы злавілі і яго! Лёша прыйшоў з попінгу і адразу трапіў да Дашы, якая была першай і, бадай што, апошняй яго настаўніцай. Цяпер Дарожка 2 мае ўжо сваіх вучняў. «Хаўс – шчырая, свабодная культура. Гэта добры стыль, дзе няма месца нічому злому, ні шчыліначкі. Я люблю танчыць і саму хаўс-музыку. І гэтых людзей люблю і тое, як яны ставяцца адно да аднаго. Таму, калі ў мяне ёсць магчымасць унесці нейкую лепту, будзь то танец, арганізацыя мерапрыемства ці выкладанне, – я задаволены», – падсумоўвае ён.
«Уся дзвіжуха на постсавецкай прасторы развівалася адначасова – што ў Маскве, што ў Менску, што ў Кіеве»
Ну а потым усе былыя супернікі, Frankie J, арганізатары ды ўсе закаханыя ў хаўс пусціліся ў скокі разам на afterparty ў бары «Ў», дзе за вяртушкамі сядзелі хто? Правільна, ЦУД і Вова Патапенка!
Кто записал лучший альбом? А кто стал главным открытием? Разбираем 2018 на части.
Рэдактар The Flow – пра музыку для школьнікаў, новую дзяўчыну часопіса і пра тое, як узяць інтэрв'ю ў Diplo.
Гутарка пра прызы, фестывалі, магчымасці і мары.
Гутарка пра прызы, фестывалі, магчымасці і мары.
Пра дом, пра памяць, пра боль, у якім усе роўныя.
Росквіт размаітасці і крызісны заняпад.