Мерапрыемства плануецца як пікнік-кінапрагляд пад адкрытым небам у двары завода МЗКР ля Event Space – там, дзе ты танчы_ла на MZOR-пікніках гэтым летам. На ўтульным лужку прасторы каманда пабудуе паўнавартасны тапёрскі кінатэатр для эксперыментаў з кіно і музыкай.
«“Кіно і немцы” – гэта адказ на шматлікія выкрыкі вакол нас пра тое, што “хочацца, як у Берліне”, – кажа арганізатар імпрэзы, дырэктар BOpromo Аляксандр Багданаў. – А як у Берліне? Людзі самі сабе арганізоўваюць святы ў дварах і раённых скверах, тусуюцца, весяляцца, а яшчэ ўбіраюць у сябе нешта новае. Берлінцы даўно зразумелі: калі ты дазваляеш культуры развівацца ў непасрэднай блізкасці, ты дазваляеш пасяліцца ёй ўнутры сябе».Сам кінатэатр – праект Wanderkino – гэта пераробленая двума музыкантамі з Ляйпцыга, скрыпачом Гюнтардам Штэфанам і піяністам Тобіясам Ранкам, старая пажарная машына маркі Magirus Deutz 1969 года выпуску. «Вандэркіно» спецыялізуецца на паказах нямога кіно розных жанраў з жывым музычным суправаджэннем. На інструментах граюць самі стваральнікі, яны ж шафёры і кінамеханікі.
«Ініцыятарам выступіў менскі Інстытут імя Гётэ, які знайшоў гэтых немцаў з унікальным перасоўным арт-аб'ектам і прапанаваў прывезці яго ў Менск з паказамі. Вядома ж, мы, як аматары змешаных жанраў і нестандартнай падачы, загарэліся, – працягвае Саша. – Пажарны аўтамабіль-алдтаймер Magirus Deutz (1969) служыць тэхнічнай базай для ўсёй кінатэхнікі, забяспечвае святло і гук, транспартуе крэслы ды іншую неабходную мэблю і інструментар. Такім чынам, практычна ў любым месцы можна разгарнуць у самыя кароткія тэрміны цэлы оўпэн-эйр-кінатэатр. Кінапаказы праходзяць у настальгічнай атмасферы часоў зараджэння кінамастацтва».
«Асабіста для мяне ягоная музыка заўсёды асацыявалася з саўндтрэкамі да дзікага касмічнага кіно, – кажа Багданаў. – І гэты прыезд стаў магчымы толькі пры канцэптуальным змешванні яго музычнага выступу са старым кіно. Мы прапанавалі яму паўдзельнічаць у такім эксперыменце і, вядома, Фелікс пагадзіўся. Нават не ўяўляю, што з гэтага атрымаецца, але дакладна будзе захапляльна». Пасля тапёрскай агучкі Фелікс таксама выступіць з лайв-праграмай.
«Як і “Белое зеркало”, наш новы замут – гэта спроба аб'яднаць розныя напрамкі ў мастацтве, прыгатаваць экзатычны кампот для насалоды вачэй, вушэй, сэрца і мозгу тых, хто гатовы ўспрыняць нешта новае і незвычайнае»
Музыкі і кінамеханікі з Wanderkino пакажуць і агучаць кароткаметражку «The Wacky World of Mack Sennett» (1914) пра канадскага рэжысёра камедый Марка Сенэта, «The Garage” (1920) Роска Арбакла з удзелам знакамітага коміка нямога кіно Бастэра Кітана і, канешне, неўміручага Чарлі Чапліна з фільмам «На плячо!» (1918).
Такая крутая праграма не змагла абысціся без адпаведных беларускіх удзельнікаў. З беларускага боку на імпрэзу запрошаныя вядомы ў авангардных колах артыст Весялін Румянцаў aka Wёska Project, нойз-праект гітарыста Аляксандра Мазуркевіча Grind Out, дырыжор Аляксандр Хумала, флейтыст Глеб Якушаў з Shaman Jungle і паэт Міша Макейчык. Сумеснай камандай артысты ў гонар 100-годдзя дадаізму агучаць фільм Ханса Рыхтэра «Дадаскоп» (1961).
«Уся гэтая задумка, вядома ж, канцэптуальна працягвае асноўную ідэю фестывалю “Белое зеркало” – выйсці за рамкі канцэртных пляцовак, стандартных музычных канцэртаў і вечарынак. Як і “Белое зеркало”, наш новы замут – гэта спроба аб'яднаць розныя напрамкі ў мастацтве, прыгатаваць экзатычны кампот для насалоды вачэй, вушэй, сэрца і мозгу тых, хто гатовы ўспрыняць нешта новае і незвычайнае», – падсумоўвае Аляксандр Багданаў.
Малады беларускі рэпер – пра кантракт з Respect Production, Таісію Вілкову і менскі хіп-хоп.
Три истории молодых учителей, которые уехали в глубинку, чтобы помочь подросткам стать крутыми.
Раман – падарожжа па Індыі і Непале ад прафесійнага валацугі Аляксея Талстова выйшаў на 34mag.
Гутарым з дызайнерам MAKEOUT Нікам Анціпавым пра космас квір-фестывалю і візуал у актывізме.
Каб зрабіць упрыгожанне на ялінку ці звязаць шопер.
І не забываем перадаваць веды новым пакаленням.
Росквіт размаітасці і крызісны заняпад.
Адсочвай маніфлоў, адкладай на мару, пампуй добрыя звычкі.
Пра дом, пра памяць, пра боль, у якім усе роўныя.