Выйшаў альбом «Люлі-люлі» – першы афіцыйны рэліз фолк-праекта «Гутатэлі»

Выйшаў альбом «Люлі-люлі» – першы афіцыйны рэліз фолк-праекта «Гутатэлі»

«Люлі-люлі» – гэта першая плытка за 14 гадоў існавання праекта Hutateli. Тут спалучаныя тэксты аўтэнтычных беларускіх песень і аўтарская музыка. Унутры – 8 кампазіцый, на вокладцы – здымак з акна хутара ў Валожынскім раёне.

 

Гэты акустычны фолк-праект утварылі музыкі Верасень і Аўгіня Манцэвіч. Падчас падарожжа па Паўночнай і Паўднёвай Амерыках у межах праекта «З табурэтам да акіяна» яны ездзілі аўтаспынам і спявалі беларускія народныя песні. Выступы праходзілі ў дзіцячых садках, бізнэс-офісах, паліцэйскіх пастарунках і ў прамым эфіры панамскага тэлебачання. З сабою з Беларусі музыкі ўзялі табурэтку і пакінулі яе на беразе Паўднёвага акіяна. 

Праз некалькі гадоў у гурта з’явілася назва «Гутатэлі». На дыялекце паўночна-ўсходняга Палесся гэта азначае «арэлі» – падобна арэлям, музыка праекта гушкае слухача на трансавых хвалях.


 

Верасень і Аўгіня Манцэвіч аб стварэнні альбома:

– Мінулай вясной у нас быў канцэрт у Варшаве і прыйшло шмат сяброў, якіх мы даўно не бачылі. Гэтая сустрэча дала своеасаблівы імпульс, з’явілася такое дзіўнае пачуццё, як быццам усе разам ноччу сядзім вакол ляснога вогнішча і спяваем любімыя песні. Такое самае адчуванне, як было падчас вандроўкі па Амерыках. Людзі падпявалі нам, працягвалі спяваць, нават калі песня скончвалася.

Раней было некалькі спробаў запісацца, але нешта ўсё не атрымлівалася. А ў Варшаве мы жылі на кватэры сябра, дзе жыў знаёмы гукарэжысёр са студыі яшчэ аднаго сябра. Карты сышліся, бо можна было хутка дамовіцца і са студыяй, і з гукарэжысёрам. Ён да таго ж даў сваю гітару на запіс, скрыпку ўзялі ў арэнду ў мясцовай дзіцячай школе. Потым з усім астатнім нам таксама дапамаглі сябры. Адным сказам: In friendship we trust!

У альбом увайшло восем песень, з іх тры – гэта тыя, з якімі мы ездзілі па Амерыцы, і пяць, створаных за час жыцця на хутары. Той вясной мы рыхтаваліся да канцэрта, была адрэпетаваная праграма – яе мы і запісалі ў студыі. Песні да канцэрта выбіраліся больш дзвіжовыя, менш лірычныя, каб качала слухачоў. За адзін дзень мы запісалі 33 версіі з розных песень, спявалі і гралі, пакуль былі сілы. 

Канцэрты мы цяпер даём вельмі рэдка. Але калі ёсць нагода, раз на год можна дастаць гітару і скрыпку, здзьмуць з іх пыл, зрабіць дзве-тры рэпетыцыі і сыграць канцэрт для сяброў, бо для нас музыка – гэта перш за ўсё сродак камунікацыі. І калі такая камунікацыя адбываецца – з’яўляецца сэнс ва ўсім гэтым, нават калі гэта не прыносіць ні грошай, ні славы.

 

10 актуальных квир-музыкантов

10 актуальных квир-музыкантов

Arca, Terre Thaemlitz, Rrose и еще семь музыкантов, которые высказываются на ЛГБТ-темы в своем творчестве.

Чего хотят «Порнофильмы»?

Чего хотят «Порнофильмы»?

Большое интервью с солистом панк-группы Владимиром Котляровым о патриотизме, краудфандинге и переменах, которых требуют наши сердца.

Новые альбомы: «Кровосток», «СБПЧ», The Weeknd и MF Doom

Новые альбомы: «Кровосток», «СБПЧ», The Weeknd и MF Doom

11 лучших пластинок последней недели марта.

10 украинских артистов «новой волны»

10 украинских артистов «новой волны»

Что послушать из современной украинской музыки – советует «Пяршак».

Как записать трек с Deech

Как записать трек с Deech

Подробно рассказываем (и показываем), как беларусский электронщик Дима Deech создает свои треки. Бонус – новый тречок «Pump That Purple»!

Nizkiz: вялікі канцэрт у Re:Public

Nizkiz: вялікі канцэрт у Re:Public

Магілёўскі рок-гурт Nizkiz сабраў поўны Re:Public – зафіксавалі гістарычную падзею.

Открытое завтра Бакея

Открытое завтра Бакея

Беларусский хип-хоп-артист – о вышедшем альбоме, сотрудничестве с Velcom и новом, позитивном направлении своего творчества.

Новые альбомы: Jack White, Дельфин, Onuka и Бакей

Новые альбомы: Jack White, Дельфин, Onuka и Бакей

Собрали семь лучших полноформатников этой недели.

Академия музыки Вовы Потапенко

Академия музыки Вовы Потапенко

Создатель Ableton School в Минске – о новом «аблетоне», известных выпускниках своей школы и о том, почему классику лучше слушать в темноте.