На мінулым тыдні ў галерэі «Ў» адкрылася персанальная выстава Антона Сарокіна «Мінулае яшчэ не скончылася, будучыня ўжо не настала». Мы бязлітасна вырвалі з кантэксту фрагменты інсталяцый – аўдыя, відэа і скрынсэйверы ў гіфках – і распыталі ў мастака пра яго працы.
Антон Сарокін спецыялізуецца на мультымедыйных і дыгітальных формах сучаснага мастацтва, а таксама на DIY-музыцы. Мастак даследуе тэмы персанальнай і калектыўнай памяці, палітычнага вымярэння гуку і цішыні, сувязі музыкі і сацыяльных сфераў, нелінейнасці ўспрымання часу. Працуючы як рэдактар, дызайнер і актывіст, Сарокін вывучае, што «мінулае» кажа нам пра сучаснасць і будучыню.
Працы Антона Сарокіна экспанаваліся падчас персанальных і групавых выстаў у Менску, Берліне, Штутгарце, Берасці і Маскве.
Куратаркі выставы: Інга Ліндарэнка, Марыя Яшчанка.
«Карыстальнік, верагодна, адсутнічае»
калекцыя скрынсэйвераў для спячага рэжыму
– Праца ўяўляе сабой калекцыю з пятнаццаці відэа, стылізаваных пад скрынсэйверы, якія ўсталёўваюцца на лямпавых маніторах. Для гэтых старых манітораў скрынсэйверы выконвалі важную функцыю зніжэння іх энергаспажывання і зносу. Сёння яны абсалютна бескарысныя з пункту гледжання функцыянальнасці і выконваюць выключна дэкаратыўную функцыю.
Сама стылістыка скрынсэйвераў, як і ў цэлым эстэтыка Windows 95-98, атрымала другое нараджэнне дзякуючы жанру vaporwave, які першапачаткова насіў крытычны характар – праблематызаваць праблемы позняга капіталізму.
Я перавёў гэтую крытычную оптыку на нашы рэйкі. Мне падабаецца выкарыстоўваць інтэрнэт-смецце ў працы. Акрамя таго, што яно поўнае прывідаў і адсылак да нелінейнага характару часу, з ім вельмі зручна працаваць, выкарыстоўваць яго і як матэрыял для дэканструкцыі, і як матэрыял для канструявання.
Скрынсэйверы прысвечаныя беларускім рэаліям у сферы эканомікі, культуры, права на горад і палітычнага пратэсту. Так, напрыклад, у якасці тэкстуры трубаправода я выкарыстаў карціны Шагала, Суціна і Бакста, набытыя Белгазпрамбанкам для сваёй калекцыі. У скрынсэйвер з лятучымі тостарамі ўкаранёныя кубачкі з кавай на вынас з менскіх кавярняў. З танкам – выкарыстаны рэндар танка з World of Tanks. З лабірынтам – тыпавая тратуарная плітка і графіці на вуліцы Кастрычніцкай.
«У пакоі або ў замку»
тэлефонная размова (рэпліка на Кардыф/Мілер)
– Праца «У пакоі або ў замку» – гэта рэпліка на серыю работ канадскіх мастакоў Кардыф і Мілер, якія ў праекце «Dreams – Telephone Series (2008-2010)» звяртаюцца да сваіх сноў у якасці матэрыялу для мастацкай інтэрпрэтацыі.
Я ўзяў за аснову назвы прац-сноў і выбудоўваў тэлефонную размову паміж двума аўтаматызаванымі сэрвісамі. Адзін з іх – Siri – воблачны персанальны памочнік і сістэма «пытанне-адказ», якую можна навучыць. Другі – Google Text-to-Speech – праграма для канвертавання тэксту ў сінтэзаваную прамову.
Уся праца складаецца з 4-х дыялогаў – двух на англійскай і двух на рускай – і ўсталёўваецца праз старыя тэлефонныя апараты.
Праца падымае пытанні, звязаныя з голасам і камунікацыяй. Напрыклад, ці з'яўляецца сінтэзаваная прамова голасам, або голас можа належаць толькі чалавеку? Ці зможам мы прыняць «штучны» голас як роўны? Як змяняюцца зараз і будуць змяняцца ў будучыні нашы зносіны ў сувязі з развіццём навучэнцаў камп'ютарных сістэм? Як у цэлым мяняецца наша ўяўленне пра камунікацыі ў сувязі з развіццём тэхналогій? Ніжэй – аўдыяўрывак размовы «Мы знаходзімся ў дзіўнай краіне».
«Рэзервовае капіяванне часовых безыменных файлаў»
прывідалагічны міні-альбом у руху
– Гэтая праца – частка інсталяцыі ў жанры ханталогіі (ад англ. hauntology – прывідалогія). У якасці відэаматэрыялу я выкарыстаў VHS-запіс свайго выпускнога ў школе. У якасці аўдыя – папулярныя трэкі канца 90-х – пачатку 2000-х. І той, і іншы кантэнт я значна перапрацаваў, ствараючы па сутнасці новы візуальны і гукавы прадукт.
Трэк да відэа называецца «Ты где-то». Ён зроблены на базе аднайменнай песні гурта «Госці з будучыні» – на мой погляд, самага цікавага рускамоўнага поп-прадукту таго часу. Гурта, які насамрэч быў у пэўным сэнсе «з будучыні» і які выклікае ў мяне настальгію па той самай будучыні, якая так і не наступіла.
Падзея ў Facebook
Выстава працуе штодзень з 12:00 да 22:00 па 6 жніўня ў галерэі «Ў» (пр. Незалежнасці, 37а)
Кошт уваходу – 2 руб.
Фота by Вiялета Саўчыц i Вiкторыя Харытонава
Инструменты поиска информации и последующей ее проверки на правдивость.
Чаму сённяшнія дзеці любяць блогераў больш, чым ты любіў(-ла) «Дысней-клуб» па раніцах.
Перакладчыца дапытвае аўтара: Адэля Дубавец гутарыць з Вітальдам Шаблоўскім пра выданне яго кніг у ЗША, бурчанне ў жываце ў палітычных лідараў і сакрэтную сілу Лукашэнкі.
What to see not far from the capital to broaden horizons and spend only one day? This time – Baravaya, Raubichy and Lahoisk.
Гутарка пра прызы, фестывалі, магчымасці і мары.
Гутарка пра прызы, фестывалі, магчымасці і мары.
Пра дом, пра памяць, пра боль, у якім усе роўныя.
Росквіт размаітасці і крызісны заняпад.